Jag suger på att blogga i veckorna asså.. Plus att veckan har gått fett fort. 
 
I måndags så hade jag med mig hunden till skolan, hade även mössprovning inför studenten. Har beställt den nu så får se när den kommer. Hade en lektion eftermiddagen som var tre timmar lång, kom nyss på att den ska vara klar på måndag och jag har knappt börjat.. Aja.. Chillade fram till middagen och sedan jobbade jag och Matilda till klockan åtta. Stefan kom även och hämtade hunden vid åtta, kvällsfikat sedan och sen satt vi i korren och gjorde typ inget. 
 
På tisdagen hade vi Uffe på förmiddagen, vi var ute och kollade på åkrar har jag för mig. Religion stod sedan på schemat, höll på att somna typ hela tiden, diskuterade om kristendomen, judendomen och islam. Lunch och sen hade jag en lektion på eftermiddagen, Lantbruksdjur 2, gick igenom ett nytt kapitel. 
La mig och sov en stund innan Lillan och My slutade och sen drog vi in till stan, köpte en ny högtalare, mjukisar, schampo, tandkräm, munskölj och en tjocktröja från hööks. Mötte upp ilias och Madde på donken och sedan åkte vi hem (till skolan). 
 
Onsdagen va chill eftersom vi var lediga men inte hade jag sovmorgon för de inte. Gick upp strax innan nio och duschade, klockan tio tog jag bussen till Jimmy och sedan körde hans mamma oss till Handen, var på Jula, handlade ett par nya arbetsbyxor och en USA mössa. Kände mig tvungen att springa in på inter sport och köpa en ny väska oxå, så gjorde det. Glad tjej :D 
Tog bussen hem igen och tog det bara lugnt. Tog bussen tillbaka till Berga vid fem, Kelly och Uffe åkte förbi bussen så fick skjuts av dom. Skönt med snälla instruktörer. 
Jobbade iaf till klockan sex, helt onödigt men aa... Sen blev det korren och musik. 
 
På torsdagen hade vi skolfoto, växtodling 2, samhälle och klasstimma. Allt lika tråkigt typ... Kvart över fem tog vi traktor och släp och drog till Årsta havsbad och badade. Jag badade inte men alla andra gjorde det. Det va jag, Janina, Pysen, Erika, Lillan, My och Matilda. Påvägen hem drog vi in till vh först en snabbis och handlade på hemköp. Lagom mycket folk som stirrade, tutade, vinkade och tog kort... Hem igen, kvällsfika och sedan satt vi i korren med Jenny Alm, hon har jouren på skolan. Vi satte oss i Nellans rum och skrämde henne strax innan tolv, då hon hade vart med Johan. :) 
 
Idag hade vi bara studiebesök med Uffe på grann gården och sedan slutade vi. Jag ska även vara där på praktik vecka 38-39. Så bytte nummer och lite så. Ska även göra en uppgift tills dess. Tänkte börja med den imorgon så den är gjord. 
Jag skulle hinna duscha innan jag åkte hem så åkte vid två eftersom det inte passade med någon buss klockan ett. 
Jag och Matilda va nere i maskinhallen en stund, fick köra lite lastare och sen åkte vi i Uffes nya bil och kollade hur jag skulle komma till praktikplatsen, ska cykla dit över åkrarna, haha :) Blir nog bra.. 
 
Ja det va väl min vecka.. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej